Friday, November 7, 2008

perhargaan.

dalam hidup ni an.kalau ape yg kite buat sumthing bes kat org tu x banyak sikit pun jadi ah mesti kite cam mengharap bnde baek datang balek an.kalau bende baik datang mesti rase cam "ya Allah, hebatnye nikmat dunia" camtu lah lebeh kurang.rase cam gile seronok bnde yg kite buat dihargai.kite cam dapat reward ah.x kire h reward tuh ape an.tetap best.tapi kalau kite semangat buat bende tu.kite sacrifice anything utk bnde tu setel.atau pun puas hati.tibe2 Align Centerfeedback yg kite dapat PALAT.haish.time tu rase menyesal gile buat bende tu.bodoh ah! rase superpalat.rase bengang pastu rase cam "ya Allah, asal lah aku buat bende ni." walaupun kite buat seikhlas hati (sumpah doe sume bende yg aku buat mmg tulus ikhlas dari aku) tapi ape yg kite dapat ialah palat kuase lapan.bengang ah.aku ngah bengang ni.sbb org tak hargai aku.aku penat2 ke sane ke mari pastu org buat palat balik kat aku.hish.bodoh! tuhan je ah yg tau ape aku rase.kalau Die rase ape yg aku buat tu ikhlas maybe satu hari nanti aku akan dapat reward.

hari ni hari jumaat.aku bangun pukul 6.52 pagi.niat di hati bak solat subuh.tapi hati kecil aku cakap.lek ah.esok ade lagi.hahah.aku pun gi turun bilik epi tidor sebelah amal.siap boleh gi tidur tu.xtau pukul 8 ade class t10.aku malas nak gi!.aku harap ade org kujut aku ah.chewah.bodoh tol.sedar x sedar aku tersedar pukul 10.38 pagi.shit! aku terlepas class.konon2nye aku menyesal ah.padahal x kesah pon.tapi sebenanye kesian gile kat tew you hoo.sian doe die.tapi x pe ah.hahah.aku bgn aku tengok amal,epi,ngan arep tido lagi.kompom x pegi dorg ni.hahah.dalam pale otak aku berpikir."sape yg pegi class ah?" aku rase cm nak naek atas je tengok sape ade.tapi tidur balek ah.bes.aku terdengar arep bangun dan bising2 "ah,ruginye x pegi class" aku senyum e tgk die.ade ke die salahkan amal.dah die yg malas nak gi class.ngaku je la.ade ke pukul 7 pagi baru nak buat2 baring.kompom la tido! hahah.pukul 11 farah msg aku.die kate nak cakap ngan aku.aku pun call lah.borak punye borak tetibe bunyi "tut.tut.tut" kredit habis! palat! haish.aku terus mandi sebab nak gi beli topup kat 7e.sanggup tu.gile ah nabel!.aku gi ah 7e.beli topup pastu beli aer.tibe2 rupenye hari ni 7e day.aku dapat free eskem.bes!.dah lame x makan eskem.pastu aku pergi bismi sebelah 7e beli paper.tapi paper tu tggl kat dalam moto sampai skg.apa da.aku balik kolej dan kejut ayor.rupenye die dah bangun."ayor,pegi solat x?" "pegi ah" setelah 5 jumaat x pegi.akhirnye hari ni aku pergi.hahah.tapi lambat.org dah angkat takbir baru aku sampai.pas solat aku gi dining.bungkus nasi.pastu konon2 semangat ah balek teros nak makan.tengah aku syok2 siap kan tempat makan.ayor boleh lak gi maen psp kat bilik penyek.haish.xpe ah.tggu jap.aku turun bilek epi.dorg ngah tgk meteor garden lagi.bapak bosan! aku gi lepak ngan mizan.on9.maen on9 game.mizan ke kj ptg td.jumpe sifu katenye.ayor ajak aku makan.makan la.apalaga.loye doh aku makan.apehal ntah.hish.ptg tu aku men futsal.lawan junior.kalah.aku xtau nape.bengang pon ade gak.asal ntah apek dan arep x menjadi ptg tadi.pelek2.pas habis futsal aku buat suicide.sprint 5 kali tanpe henti.gile penat+saket pehe+saket betis+rase nak muntah.hish.cam menyesal pulak.mmg ah.dah lame x buat.dulu time maen rugby kat sekolah.tiap2 ptg heavy training.gile kurus doe aku time tu.cam x caye bile aku tgk gamba time men rugby kat kuale terengganu dulu.rindu kawan2 aku.dalam pukul 8 arep balek rumah.tinggal aku,ayor,amal,apek,KA,setan,dan kecik.aku pergi bilik epi.bukak one piece.tibe2 rase cam nak makan pulak.aku gi mandi.pastu makan maggi sambil tgk one piece.bes ouh anime ni.minat gile aku.tibe2 setan sampai dan kacau aku tgk anime.aah.aku mengalah."tgk ah ape kau nak tgk".die bukak comedy ape ntah.kelakar ah.enjoy gak tgk.lepas tu pukul 1130 mlm aku gi makan ngan ayor.die kate nak gi sec 18.aku cakap x dapar ah.dah lambat.last2 kami gi mancongkam kat sec 7.kedai yg menyediekan nasi ayam yg hebat.sedap.menarik.pedas.tapi pak mal punye #1 ah.ni #2.tibe2 pehe aku bergetar.apek call rupenye.nak roti ngan celcom 10.aku beli kat 7e dekat situ.tapi kali ni x dapat bende free.aduh.x bes ah.aku balek ah.pegi bilik epi.tgk ape yg sedang berlaku.dorg ngah tgk movie ape ntah.bosan! aku naik atas.pegi bilik KA.nak tgk hellboy 2.tapi sekat2.ish kecewe sial aku! mak aih kecewe gile! aku tukar tgk movie NEXT ngan apek.lame jugak cite nih."tutup ah apek".aku terus gi gayut ngan farah.borak2.aku ajak die kuar.die xnk.xde duit.aduh.kecewa lagi.hm.borak2 lagi.agak dingin ah.sbb permintaan aku tadi kene reject.tibe2 ntah macam mane ntah kami bergelak tawe.pastu tibe2 die kate aku bosan.ish.pedih ouh.aku bengang.aku tau aku sape.pasal ni jugak ah aku kene dump ngan die.xpe ah.lain org lain taste.sabar je la bel.hm.pastu die tetido.aku terus cam frust.pastu aku cakap kat diri aku "lek ah bel kawan2 kan ade" aku terus turun n cakap kat mizan aku nak buat blog.dan ni lah die.blog yg aku rase panjang semacam.aku rase xde org nak bace kot.tapi xpe ah.ini luahan hati aku.sape nak bace.bace ah.no hard feeling aite.tengah2 aku tulis blog apek bising2 ngan mizan pasal basuh baju.rupenye nilah hantu yg pergi basuh baju malam2.yg org dok kate.apek rupenye.mmg hantu pun.hahah.tangan aku dah start lenguh ni.mizan pun dah tido.aku rase aku pakai laptop die lame sangat.alamak!.ok ah.cukup2 lah tu bel.aku nak stop takat ni.take care ah korg.callo bette.see yaa! bye bye.

1 comment:

rifdi said...

wah...
bang beel...
ni da bape lame xg jumaat??